האם ח"כ יכול להיות המורה של המדינה? 

כעשרים ואחד ח"כ וכמאתיים תלמידים, סטודנטים ואנשי חינוך השתתפו היום (ג') באירוע "רוח יהודית במשכן" ביוזמת יו"ר הכנסת ובשיתוף עמותת "רוח יהודית". במרכז האירוע נערך שיח סביב שולחנות עגולים, אשר התבסס על לימוד סוגיה תלמודית העוסקת בנקודות המגע שבין הנהגה ובין חינוך.

את האירוע פתח יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין שהתייחס לסוגיית המנהיגות ואמר כי לדעתו "ההחלטה להיות מנהיג היא אל חזור. או שאתה לוקח את זה או שכדאי לא להיכנס לשם. מי שמבין מה היא עמדת המנהיג באמת מתקשה לקחת אותה. מי שחושב שההנהגה תבוא לו בקלות לעולם הוא לא יהיה מנהיג אמתי."

אדלשטיין פנה לתלמידים "יושבים כאן כמה אנשים שבטח בעוד כמה שנים יהפכו למנהיגים, אני מאחל לכולכם שגם לתפקידים האלו תבואו מתוך לימוד מעמיק, מתוך הבנה שיהדות היא משהו בלתי נפרד מהעניין הזה, בלי זה אני חושב שמשהו מאוד חסר. "

סגן שר החינוך, ח"כ אבי וורצמן "אני רוצה להודות בשם משרד החינוך ליו"ר רוח יהודית הרב יהודה פולישוק ולאנשי רוח יהודית שלקחו על עצמם משימה יהודית ערכית וחינוכית, לקחו על עצמם להגיע לתלמידי בית ספר, סטודנטים ומבוגרים, לחבר בין המחנך לתלמיד באמצעות לימוד משותף."

מנהלת ארצית "רוח יהודית" ד"ר רבקה צפיר "אנו ,ברוח יהודית, פועלים בכשישים בתי ספר ברחבי הארץ – כחמישה עשר  אלף תלמידים פוגשים אותנו פעם בשבוע באופן קבוע. אנו מלמדים בדרכים   בלתי פורמאליות, בסדנאות  בנות שנים עשר  תלמידים , יוצרים מפגש של הדור הצעיר עם הערכים של המסורת היהודית, בנוסף לתכנית הלימודים , ומאפשרים שיח פתוח דוגמת השיח, אשר תחוו היום. בנוסף לכך אנו פועלים בשלוש מכללות , ומכשירים סטודנטים  להוראה לדרכי ההוראה שלנו."

במרכז האירוע התקיים שיח דו-כיווני בין חברי כנסת, סטודנטים ואנשי חינוך סביב שולחנות עגולים אשר התבסס על לימוד סוגיה תלמודית העוסקת בסיפור הדחתו של רבן גמליאל מהנשיאות. החכי"ם והסטודנטים דנו בשאלות האם ישנה זהות בין מנהיג למחנך, תפקידו החינוכי של המנהיג, האם מחנך טוב הוא בהכרח מנהגי טוב והאם בית המחוקקים צריך להיות בית המדרש של האומה.